A) Projektový management, PM
1) Ve fázi přípravy investičního záměru
a) Studie proveditelnosti investičního záměru
b) Vyhodnocení záměru, rentabilita investice
c) Efektivní kontrola a koordinace projektových a inženýrských činností, plnění harmonogramu v souladu se záměrem investice, zastupování investora při jednání s účastníky řízení (od územního plánování až po kolaudaci)
d) Manažerské rozbory vývoje projektu s ohledem na změny v projektové fázi DÚR, SP, účastníci řízení, dopady na harmonogram a ekonomiku projektu
2) Ve fázi výstavby
a) Řízení a organizace přípravných prací: organizace přípravných prací, spojených se zahájením prací zhotovitele a přímých dodavatelů. Organizace a vedení porad se zhotoviteli, projektantem a Investorem a pořizování a distribuce zápisů
b) Zajištění přejímek staveniště: Organizace protokolárních přejímek a předávání staveniště zhotovitelům včetně zajištění příslušných protokolů
c) Administrace stavebního procesu: Kontrola procesu výstavby v souladu s požadavky Investora
d) Organizace a řízení stavební činnosti: Koordinace a monitoring prací zhotovitele v souladu s příslušnými smlouvami a harmonogramy. Řízení a kontrola činnosti technického dozoru Investora a autorského dozoru projektanta. Zajištění administrace, distribuce a archivace příslušných dokumentů ve spolupráci s projektantem
Mezi tyto činnosti patří zejména:
- předávání výkresové dokumentace zhotoviteli
- posuzování technologických postupů s ohledem na možnosti optimalizace způsobu výstavby z hlediska nákladů, času a kvality
- organizace a vedení pravidelných kontrolních dnů a porad se zajištěním písemných záznamů a jejich distribuce
- kontrola zajištění včasných a úplných dodávek materiálů, vybavení a kapacit zhotovitele tak, aby práce postupovaly v souladu s požadavky Investora., platnými předpisy a časovými plány
- kontrola stavebního deníku
- kontrola včasné stavební připravenosti pro navazující stavební činnosti
- zabezpečení povinnosti Investora při přebírání a zkouškách dokončených částí
e) Sledování časového postupu Výstavby: Kontrola a vyhodnocování průběhu prací dle řídícího harmonogramu a s ohledem na dosažený postup a zaznamenávání v rámci kontrolních dnů
3) Ve fázi kolaudace a dokončení stavby:
a) Zavedení systému pro konečné přejímky a jejich organizace: Organizační zajištění přejímek
b) Příprava a zajištění kolaudace: Kontrola přípravy podkladů pro žádost o kolaudaci, kontrola organizace kolaudačního řízení, zjištění pravomocného kolaudačního rozhodnutí (případně povolení k předčasnému užívání).Faktická odpovědnost za zajištění kolaudace jde na vrub dodavatele
B) Služby cenového konzultanta, řízení nákladů stavby - rozpočtář, QS
1) Ve fázi přípravy investičního záměru:
a) Rozpočtové a cenové kalkulace: Jedná se zejména o komplexní rozpočtové a cenové kalkulace ve všech fázích vývoje projektové dokumentace, posouzení volby stavebních konstrukcí a materiálů
2) Ve fázi výstavby:
a) Administrace stavebního procesu: Kontrola procesu výstavby s požadavky Investora, včetně kontroly a evidence projektové dokumentace, příslušných záznamů a zpráv a včetně evidence případných změn. Informuje Investora o cenových důsledcích případně navržených vícenákladů. Určuje hodnotu navrhovaných vícenákladů a dohaduje se Zhotovitelem vhodné sazby či ceny za tyto vícenáklady.
b) Finanční kontrola: kontrola správnosti a úplnosti zjišťovacích protokolů a oceňovacích podkladů a jejich souladu s příslušnými smlouvami. Vedení přehledu naběhlých nákladů při Výstavbě. Kontrola dílčích faktur i konečné faktury.
c) Managment změn a dodatků projektu a řízení nákladů: Zavedení a kontrola systému evidence a administrace změn v projektu a realizaci. Poradenství při vyhodnocování navrhovaných změn vzhledem k jejich vlivu na celkovou cenu díla.Uplatnění požadovaných změn u Zhotovitele a přímých Zhotovitelů.
d) Sledování postupu Výstavby: Neprodleně upozorňuje zástupce investora na jakékoli okolnosti, které mohou ovlivnit cenu díla.
3) Ve fázi kolaudace a dokončení Výstavby:
a) Závěrečná cena díla: Se Zhotovitelem projedná a připraví pro Investora ke schválení závěrečnou fakturaci
C) Služby technického dozoru - TDI, MaE
1) Ve fázi výstavby:
a) Administrace stavebního procesu: Kontrola procesu výstavby s požadavky Investora, včetně kontroly a evidence projektové dokumentace, příslušných záznamů a zpráv a včetně evidence případných změn. Systematické doplňování projektové dokumentace dle skutečného provedení. Kontrola plnění podmínek stavebního povolení
b) Řízení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a zabezpečení staveniště – koordinátor BOZP : Kontrolní činnost zaměřená na dodržování bezpečnosti a ochrany zdraví, na požární ochranu a na ostrahu staveniště.
c) Kontrola kvality: Sledování kvality prací a jejich souladu se specifikacemi. Kontrola procedur řízení jakosti zhotovitelů. Sledování, zda zhotovitelé vykonávají předepsané zkoušky, kontrola jejich výsledků a zajištění dokladů o zkouškách, atestů a certfikátů. Kontrola částí, které budou dalším postupem zakryty nebo budou nepřístupné,¨. V uplatnění nápravných opatření. V případě potřeby spolupráce při zajištění objektivních laboratorních zkoušek, nezávislé expertizy a kontrolní měření.
Kontrola stavebního deníku.
Kontrola včasné stavební připravenosti pro navazující stavební činnosti.
Zabezpečení povinnosti investora při přebírání a zkouškách dokončených částí.
2) Ve fázi kolaudace a dokončení Výstavby:
a) Kontrola zajištění dokumentace skutečného provedení stavby geometrického plánu, manuálů pro provoz a údržbu, certifikátů, protokolů, technické dokumentace a ostatních dokladů pro kolaudaci ( ve spolupráci s PM a AD).Faktická odpovědnost za přípravu a obdržení všech dokumentů nutných ke kolaudaci jde na vrub dodavatele.
b) Zajištění zkoušek, měření a přejímek, potřebných ke kolaudaci: sestavení požadavků na konečné přejímky, organizaci a účast na nich ( ve spolupráci s AD).
c) Zavedení systému pro konečné přejímky a jejich organizace: Sestavení požadavků na konečné přejímky jednotlivých souborů prací a organizační zajištění přejímek.Doporučení investorovi pro konečné převzetí prací
d) Odstraňování vad a nedodělků, řešení reklamací: Evidence a klasifikování vad a nedodělků a řízení a kontrola jejich odstraňování. Vedení záznamů o reklamacích, řízení a kontrola odstraňování reklamací.
e) Příprava a zajištění kolaudačního řízení: Účast v procesu kolaudačního řízení
D) Výběrová řízení zhotovitele, subdodavatelů
1) Vyhotovení tendrové dokumentace
- Zadávací podmínky výběrového řízení
- Návrh smlouvy
- Specifické podmínky provádění staveb
- Harmonogram prací
- Stanovení rozsahu prací
- Předepsaný rozbor ceny pro porovnání nabídek
- Systém řízení staveb
- Požadavky na dokumenty dodavatele
- Smlouva o dílo
2) Vyhodnocení výběrového řízení s doporučením optimalizace konečné ceny